Deset tipů, jak rozhýbat rodinu

V dnešní době tráví řada dětí svůj život v nečinnosti. Prosedí dlouhé hodiny ve škole, u počítače, tabletu nebo před televizí. Naučte je, že pohyb je zábava, a jděte jim příkladem.

Deset tipů, jak rozhýbat rodinu

Pravidelný pohyb pomáhá dětem vyhnout se v budoucnosti problémům s civilizačními nemocemi. Jde zejména o obezitu, nemoci srdce i cév a o cukrovku. Následujících 10 tipů poradí, jak fyzickou aktivitu hravě a nenásilně začlenit do běžného programu celé rodiny.    

  1. Vyzkoušejte společné vycházky. Pokud se projdete před večeří nebo po ní, příjemně vás to naladí a děti pak lépe usnou.
  2. Pusťte si muziku a tancujte. Děti milují pohyb při hudbě. Poslouchejte oblíbené písničky a hýbejte se do rytmu. 
  3. Změňte domácí práce v zábavnou hru. Kdo řekl, že je zametání nebo vytírání podlahy za trest? Se smetákem v ruce si lze užít spoustu legrace a přitom se nenásilně rozpohybovat.  
  4. Choďte pěšky, kdykoliv můžete. Zkuste spoléhat na vlastní nohy co nejčastěji – při cestě do školy či do školky, za nákupem nebo tehdy, jdete-li na kroužek. Nechte auto doma, vyhýbejte se výtahům a eskalátorům a raději společně vybíhejte schody. 
  5. Během reklam cvičte. Sledujete oblíbený pořad a už zase běží reklama? Ideální čas pro několik cviků všech členů rodiny.
  6. Jedno odpoledne v týdnu buďte spolu. Vyrazte společně za pohybem – ať již na hřiště, do plaveckého bazénu, tělocvičny, nebo do parku.
  7. Zúčastněte se akcí ve prospěch charity. Hromadné akce a závody dokážou děti skvěle motivovat. Ideálně když uvidí, že jste aktivní i vy.
  8. Hledejte venkovní zábavu. Přestaňte se vymlouvat na nepříznivé počasí. V každém ročním období lze spojit legraci s pohybem v přírodě. Na podzim můžou děti chytat padající listí, v zimě stavět sněhuláka, deštivé počasí zase vybízí ke skákání přes kaluže.
  9. Zapojte děti do zahradnických prací. Zahrada je ideálním prostředím pro společnou práci dospělých i dětí provázenou pohybem. 
  10. Pořiďte si psa. Pravidelné procházky s domácím mazlíčkem prospějí celé rodině. Navíc se nebudete moci na nic vymlouvat – pes venčení potřebuje, ať se vám chce, nebo ne. 

(hak) 

Zdroj: http://www.parents.com/fun/sports/exercise/10-ways-to-exercise-as-a-family/

 

 

Hodnocení článku
Líbí se vám článek?
Počet hodnocení: 439

Čtěte dále

Skoncování s tabákem má smysl i po šedesátce – hlavně kvůli srdci

Kouření ucpává tepny a způsobuje infarkt a mrtvici. Můžete sice namítnout, že kuřáckému zlozvyku holdujete po celý život, a... celý článek

Alkohol a naše srdce: Nepřátelé, nebo spojenci?

Často se můžeme setkat s názorem, že jedna sklenka vína denně může prospívat našemu srdci. Je tomu ale opravdu tak? celý článek

Cvičení po infarktu: nebezpečné, nebo prospěšné?

Většina jedinců, kteří prodělali srdeční infarkt, se sportování brzy po této příhodě obává. Odborníci však zdůrazňují, že vhodná tělesná... celý článek