Dopolední jídlo je důležité, dodá sílu na zbytek dne!

Svačina, dospělými dnes často opomíjená a školáky zavrhovaná. Přesto by měla být součástí denního stravování, zvláště pak dětí. Těm zajišťuje pro zvládnutí dopolední výuky dostatek potřebné energie, bez které hrozí únava a nepozornost. Jak připravit svačinku co nejzdravější?

Dopolední jídlo je důležité, dodá sílu na zbytek dne!

Pestrý jídelníček obecně dodává dětem všechny potřebné živiny, vitamíny a minerály. Různorodost pak navíc na rozdíl od každodenně se opakujících fádních rohlíků s jablkem rozhodně zaujme. Důležité je hlavně to, aby svačina dítěti chutnala. V opačném případě hrozí, že skončí v odpadkovém koši nebo stráví bez povšimnutí věčnost na dně aktovky.

Vsaďte na fantazii

Možností, jak připravit školákovi zdravé dopolední jídlo, je nespočet. Nabízí se například:

  • mléčné výrobky v podobě jogurtu, zakysaného nápoje nebo tvarohu,
  • celozrnné pečivo namazané rostlinným tukem, domácí tvarohovou pomazánkou s bylinkami, obložené sýrem či šunkou s vysokým obsahem masa,
  • müsli, sušené ovoce, směs ořechů,
  • ovocná přesnídávka.

Doplněk (nejen) ze zahrádky

Součástí svačinového balíčku by mělo být v každém případě také ovoce nebo zelenina. Nemusíte přitom vybírat jen mezi všedními druhy, jako je jablko, okurka nebo rajče. Možná dítěti zachutnají exotičtější či méně běžné varianty, třeba avokádo, ananas, angrešt nebo řapíkatý celer. Někdy se vyplatí „propašovat“ vitamíny do svačiny v podobě ovocných salátů, smoothie nebo doma vyrobených čerstvých džusů. Zapomínat bychom neměli ani na vhodný, ideálně neslazený nápoj.

Najděte si pár minut! 

I když je z časového hlediska jednodušší vybavit dítě mincemi pro nákup svačiny ze školního automatu, jistě se vyplatí vyšetřit si chvilku času a připravit domácí, zdravější variantu. Ovoce a zelenina podpoří školákovu imunitu a energeticky vyvážená strava oproti čokoládovým tyčinkám neohrožuje dítě rozvojem obezity.

(veri)

Zdroj:
www.mayoclinic.org
http://vyzivadeti.cz

Hodnocení článku
Líbí se vám článek?
Počet hodnocení: 516

Čtěte dále

Cukr krade dětem živiny. Kolik sladkostí už je příliš?

Zakázat dětem sladkosti je jednoduše nemožné. Omezit je, to je naopak nezbytné. Proč nadbytek cukru škodí a kolik je... celý článek

Přechod od pediatra k praktikovi: o prevenci se už staráte sami

S osmnáctými narozeninami se v životě leccos mění. Začínáte si své věci řešit sami a jste zase o něco... celý článek

Cvičení v zimě: povzbudí a udrží vás v kondici!

Když se dny krátí a teploty klesají, můžete mít nutkání uložit se k zimnímu spánku. Ale nedělejte to! Zůstaňte... celý článek