Milujete jídlo z fast foodu? Riskujete zdraví!

Moc práce a málo času trápí řadu lidí. Mnozí proto preferují návštěvu rychlého občerstvení před zdravým jídlem z domova či návštěvou kvalitní restaurace. Odborníci však potvrdili to, co se dávno předpokládalo: stravování ve fast foodu zvyšuje riziko úmrtí na kardiovaskulární onemocnění.

Milujete jídlo z fast foodu? Riskujete zdraví!

Strava konzumovaná v podnicích rychlého občerstvení představuje pro naše srdce a cévy nebezpečí hned z několika důvodů:

  • porce bývají zbytečně veliké
  • jídlo je obecně bohaté na kalorie
  • pokrmy jsou nejčastěji připraveny smažením
  • strava obsahuje hodně soli

Rychlé občerstvení má navíc již v názvu obsažen fakt, že pokrmy v něm zakoupené lidé obvykle konzumují ve spěchu. Pokud však jíme příliš rychle, máme tendenci spotřebovat větší objem jídla, než kdybychom jedli pomalu. Důvodem je skutečnost, že naše trávicí soustava jednoduše nestihne předat mozku informaci o tom, že už jsme sytí. Výsledkem je vyšší příjem kalorií, než je nezbytné, a hrozící nadváha, která stavu srdce nikterak neprospívá.

Skryté nebezpečí  

Ale vraťme se ke zmíněnému výzkumu. Američtí vědci z Minnesotské univerzity zkoumali vliv konzumace stravy z fast foodu na zdraví srdce a cév obyvatel Singapuru, aby tak dokumentovali neblahé následky rozšíření západního stylu stravování do oblasti jihovýchodní Asie. Výsledky studie prokázaly, že:

  • lidé požívající jídlo z fast foodu 1x týdně zvyšují své riziko úmrtí na srdeční příhodu o 20 % oproti těm, kdo se těmto podnikům vyhýbají
  • stravování v podnicích rychlého občerstvení 2 až 3x týdně je spojeno se zvýšením zmíněného rizika o 50 %
  • v případě, že dotyčný navštěvuje fast food 4x a vícekrát týdně, je jeho riziko úmrtí na kardiovaskulární onemocnění vyšší téměř o 80 % v porovnání s těmi, kdo zde nejí 
  • vědci dále potvrdili, že časté stravování v podnicích rychlého občerstvení zvyšuje nebezpečí rozvoje cukrovky II. typu

Úprava jídelníčku patří mezi základní preventivní opatření kardiovaskulárních onemocnění. Dále je doporučeno zanechat kouření, více se hýbat, zredukovat množství vypitého alkoholu a minimalizovat psychický stres.

(veri)

Zdroj: www.sciencedaily.com

Hodnocení článku
Líbí se vám článek?
Počet hodnocení: 2198

Čtěte dále

Kardiaci, pozor na letní vedra!

Přehřátí a nedostatek tekutin jsou nebezpečné pro každého, pro lidi se srdečním onemocněním ale dvojnásob. Co jim hrozí a... celý článek

Řešte stresové situace správně, vyplatí se to!

Nadměrná stresová zátěž pramení z nejrůznějších oblastí našeho života. Každý z nás ji zná a každý se s ní... celý článek

Jaké potraviny vám pomohou udržet cholesterol na uzdě?

Snížit hladinu cholesterolu v krvi nemusí být těžké. Důležité je se především vyhýbat potravinám, které ji mohou zvyšovat, a... celý článek