Největší nepřítel fyzické kondice? My sami!

Posilovna, běh, cyklistika – máte už problém s tím, jak se motivovat k pravidelnému sportování? A jak si tuto motivaci udržet týdny, měsíce a roky? Naučte se vyzrát sami na sebe.

Největší nepřítel fyzické kondice? My sami!

Dlouhá pracovní doba, rodinné povinnosti nebo špatné počasí. To jsou okolnosti, které nám nejčastěji brání v dodržování pravidelného sportovního režimu. Nebo spíše slouží jako dobrá výmluva?

Osm rad k nezaplacení

Motivace je cizí slovo, které může někomu znít odtažitě nebo nepříjemně. Je ale tím, co nás v životě pohání, ať už se snažíme o cokoliv. Jak se tedy motivovat ke sportu?

  1. Najděte si parťáka. Ve dvou se to lépe táhne, ať už jde o procházku, výpravu do bazénu nebo do posilovny. S přítelem vás bude aktivita bavit, budete se vzájemně povzbuzovat a také sportovat pravidelněji.
  2. Připojte se ke skupině. Ať už vás zajímá jakýkoli sport, nikdy nejste jediní. Přidejte se k týmu fotbalových začátečníků nebo cvičte skupinovou jógu v místním fitness centru. Členské poplatky a pevně dané časy lekcí jsou sice svazující, ale právě tím vám budou ku prospěchu.
  3. Soutěžte sami se sebou. Člověk rád překonává rekordy a vidí svá zlepšení. V tom vám dnes pomůže spousta elektronických pomůcek – od krokoměrů a cyklistických tachometrů až po promyšlené mobilní aplikace (např. Fitocracy). Díky některým z nich můžete své výsledky dokonce sdílet s komunitou optimistických, stejně naladěných lidí. A povinnost se rázem stává zábavou!
  4. Berte s sebou sluchátka. Odveďte svoji pozornost od sportu a uvidíte, že to náhle půjde samo. Pokud cvičíte doma třeba na rotopedu, můžete si zapnout i televizi, venku si do sluchátek pusťte hudbu nebo mluvené slovo. Jen pozor na auta!
  5. Trénujte na soutěž. Že se stydíte ukazovat mezi lidmi? Vězte, že se kolem vás pořádá spousta pochodů nebo běhů, kterých se účastní stovky dalších nadšenců. Nikdo vás tu nebude pozorovat, ale pro vás samotné se touha doběhnout do cíle může stát výborným motorem k tréninku.
  6. Neupadejte do stereotypu. Vyzkoušejte více sportů, zapojte více přátel. Rozmanitost je důležitá nejen pro zábavu, ale i pro tělo, protože každá aktivita může namáhat jiné svalové skupiny.
  7. Inspirujte se od ostatních. Internet je bezednou studnou příběhů lidí, kteří s vámi jednou byli (nebo stále jsou) na stejné lodi. Ať už se snažíte zbavit obezity, zvýšit fyzickou kondici, nebo vypěstovat svaly, motivujte se svědectvími těch, kteří sami nad sebou již vyhráli. Skvělým prostředníkem vám při tom bude server YouTube.
  8. Nepřehánějte to. Nebuďte sami na sebe přísní, nepřepínejte se a nevyčítejte si špatné výsledky. Snaha a odhodlání jsou na prvním místě, výkon až na druhém. U sportu nikdy nevydržíte dlouho, pokud jej nebudete vnímat jako něco, co děláte pro radost. Ani několikadenní pauza není nic, za co byste se měli trestat – zkrátka se zhluboka nadechněte a začněte znova!

Sportovní aktivita nesmírně prospívá hlavně srdci. A to jak kvůli zlepšení celkové zdatnosti, tak díky zdravému váhovému úbytku, který pohyb často přináší. Čím dříve s aktivitou začnete a čím pravidelněji se jí budete věnovat, tím lépe pro vás. Doufáme proto, že si alespoň některé z našich rad – doslova – vezmete k srdci. 

(luko)

Zdroj:
http://nutritionaustralia.org

Hodnocení článku
Líbí se vám článek?
Počet hodnocení: 1446

Čtěte dále

Spánková apnoe škodí srdci

Chodíte si lehnout vyčerpaní a ještě unavenější ráno vstáváte? Možná není váš spánek tak kvalitní, jak by měl být.... celý článek

Láska srdci prospívá, tvrdí vědci

V souvislosti s předcházením kardiovaskulárním onemocněním bývá zmiňována úprava jídelníčku, aktivní pohyb, snížení hmotnosti a odvyknutí kouření. Může být... celý článek

Rozhovor s odborníkem na téma Vysoký cholesterol

Mezi nejvýznamnější příčiny cévních onemocnění patří dyslipidemie, tedy porucha metabolismu krevních tuků, jako je například vysoká hladina cholesterolu. Podle... celý článek