Už vás množství kil navíc obtěžuje? Cvičte!

Obezita srdci rozhodně neprospívá. Bojovat s ní lze pomocí redukční diety a vhodné pohybové aktivity tak, aby se tělo zbavilo přebytečných tukových zásob a zároveň neztratilo nezbytnou svalovinu. Které cvičení je pro obézní jedince vhodné a jaká aktivita by jim mohla naopak ublížit?

Už vás množství kil navíc obtěžuje? Cvičte!

Osoba, která trpí obezitou, reaguje na fyzickou zátěž poněkud odlišně v porovnání s normálně vážícím jedincem. Protože je méně fyzicky zdatná a disponuje menším množstvím svalové hmoty, odpovídá její organismus na zátěž stejné intenzity rychlejším tepem, vyšším krevním tlakem a rychlejším dechem. Proto je pro obézní jedince vhodné cvičení o nízké až střední intenzitě, a to také z důvodu, že se při mírnější zátěži nejlépe spalují tuky.

Nesporné výhody pohybu

Pravidelné cvičení prospívá obézním jedincům hned z několika důvodů:

  • pomáhá ke snížení hmotnosti,
  • zvyšuje výkonnost srdeční a dechové soustavy,
  • příznivě ovlivňuje hladiny krevních tuků a krevního cukru,
  • snižuje riziko vzniku cukrovky a kardiovaskulárních onemocnění,
  • potlačuje úzkost a deprese,
  • zvyšuje sebevědomí,
  • tlumí chuť k jídlu.

Aby to bylo správně

Má-li být trénink bezpečný a účinný, je vhodné se držet následujících doporučení:

  • Cvičení nesmí nadměrně zatěžovat pohybový aparát (především klouby).
  • Pohybová aktivita by měla být snesitelná a nestresující.
  • Je třeba nezapomenout na rozcvičení a konečné protažení.
  • Silový trénink není pro obézní jedince vhodný.
  • Ideální jsou aerobní vytrvalostní cvičení typu chůze, nordic walking, plavání, veslování, cyklistika, běh na běžkách a podobně.
  • Intenzita pohybu by měla být nízká až střední.
  • Počet tepů za minutu by se měl u mladých jedinců pohybovat maximálně do 140, u osob středního věku do 130 a u starších 50 let zhruba do 110.
  • Cvičit je vhodné minimálně 3–4× týdně.

(veri)

Zdroj:
http://zdravi.e15.cz

Hodnocení článku
Líbí se vám článek?
Počet hodnocení: 2547

Čtěte dále

Středomořská strava je pro srdce ideální

Máte rádi ryby, čerstvé ovoce a zeleninu? Pokud ano, je středomořská dieta to pravé pro vaše srdce a cévy.... celý článek

Trombóza aneb Když se krev sráží tam, kde nemá

Prodělali jste v minulosti infarkt nebo mozkovou příhodu? Trápí vás křečové žíly? Pak nejspíše patříte mezi lidi náchylné k... celý článek

Dvanáct tipů, jak naučit děti jíst zeleninu

Některé děti jedí zeleninu samy, jiné vůbec. Chcete, aby se jí i u vás snědlo víc? Máme návod, jak... celý článek