Zastavte opotřebovávání svého srdce! A začněte hned!

Nedostatek pohybu, nezdravý jídelníček a další zlozvyky si v průběhu let vyberou svou daň v podobě onemocnění srdce a cév. Pokud se tomu chcete vyhnout, je potřeba se o své srdce začít starat již v mládí. Přinášíme několik tipů, jak na to.

Zastavte opotřebovávání svého srdce! A začněte hned!

Ať už jste jakkoliv staří, základním kamenem v péči o srdce je zdravá strava a dostatek pohybu. Vyhýbejte se potravinám, které obsahují nasycené a transmastné kyseliny, přidané cukry a umělá sladidla. Naopak jezte více ovoce a zeleniny, ryb (ideálně dvakrát týdně), oříšků, semínek a luštěnin.

Okolo 20 let pozor na zlozvyky

  • Najděte si spolehlivého lékaře. I zdraví lidé potřebují svého praktika. Proberte s ním svůj životní styl a dohodněte se na pravidelných kontrolách krevního tlaku, cholesterolu a BMI (indexu tělesné hmotnosti). Občas je také potřeba zkontrolovat hladinu cukru v krvi.
  • Pravidelně sportujte. Je pak mnohem snazší zůstat aktivní i v následujících letech.
  • Nekuřte. Pokud jste během dospívání s cigaretami již začali, je nejvyšší čas s tím přestat. Navíc se snažte vyhýbat i pasivnímu kouření. Nekuřáci vystavení tabákovému kouři mají o 30 % vyšší riziko vzniku infarktu a rakoviny plic.

Ve 30 škodí hlavně stres

Třicátníci se většinou soustředí na to, jak zvládat kariéru a rodinný život zároveň. Na péči o své zdraví jim už moc energie nezbývá. Pokud je to i Váš případ, zkuste následující:

  • Zavést zdravý životní styl pro celou rodinu. Vytvářejte a udržujte správné návyky u svých dětí a budete z toho mít užitek i Vy sami. Vyrážejte pravidelně na výlety, pěstujte společně třeba zeleninu a vařte doma zdravě.
  • Zkrotit stres. Dlouhodobé napětí zvyšuje krevní tlak a přispívá tak ke vzniku kardiovaskulárních onemocnění. Najděte si čas na odpočinek a na aktivity, které Vás baví.
  • Poznat rodinnou anamnézu. Výskyt problémů se srdcem v rodině zvyšuje riziko, že i Vás něco takového potká. Zvláště pokud jde o rodiče či sourozence. Zapátrejte tedy, jaké nemoci trápí a trápily Vaše příbuzné.

Těžká 40 na krku

V těchto a následujících letech bývá největším problémem váha. Lidé začnou často přibírat, protože se jejich metabolismus zpomaluje. Přebytečným kilům se lze bránit zdravou dietou a pravidelným pohybem. 

(mak)

Zdroj: 
www.heart.org

Hodnocení článku
Líbí se vám článek?
Počet hodnocení: 1463

Čtěte dále

Cukr krade dětem živiny. Kolik sladkostí už je příliš?

Zakázat dětem sladkosti je jednoduše nemožné. Omezit je, to je naopak nezbytné. Proč nadbytek cukru škodí a kolik je... celý článek

Stravování dětí: „rychlorestaurace“ mohou za pětky i za cukrovku

Podniky s rychlým občerstvením vědí, jak působit na děti. Barevné obaly a lákající reklamy jsou rozhodně zajímavější než nudné svačiny... celý článek

Deset látek na hubnutí, jejich účinnost a vliv na zdraví

Výrobci přípravků na hubnutí tvrdí, že jejich preparáty pomohou zredukovat hmotnost. Přinášíme přehled deseti světově nejpopulárnějších látek na hubnutí... celý článek