Odstartujte boj za správnou váhu svých dětí – léto vám pomůže!

Kila navíc se často přenášejí z dětského věku i do dalších fází života. Dvě třetiny obézních jedinců se nadváhy nezbaví ani v dospělosti. Začít s hubnutím v teplých měsících je rozhodně dobrou volbou. Musí to však bavit nejen děti, ale i jejich rodiče.

Odstartujte boj za správnou váhu svých dětí – léto vám pomůže!

Pokud vašeho potomka trápí velká nadváha, hledejte příčinu v nejčastější kombinaci faktorů – tedy v nedostatku fyzické aktivity a nevhodném stravování. V některých případech může v dětské obezitě hrát roli i dědičnost nebo zdravotní problémy, například hormonální poruchy.

Udržování kondice

Dodržování správné hmotnosti je v případě dětí důležité nejen s ohledem na jejich aktuální i budoucí zdravotní stav, ale také kvůli vytváření pohybových a stravovacích návyků. Statistiky dokládají, že dětská obezita se u nás týká značného množství školáků i předškoláků. Od roku 2000 se počet obézních dětí zčtyřnásobil – v současné době je u nás až 30 % dětí trpících nadváhou a obezitou.

Obezita škodí i psychice

Pokud máte doma potomka s nadbytečnými kilogramy, měli byste si uvědomit, že je ohrožen nejen po zdravotní stránce. Děti s nadváhou jsou náchylnější i k různým psychickým problémům a potížím se sebevědomím. K nejzávažnějším zdravotním komplikacím souvisejícím s obezitou pak patří:

  • vysoký krevní tlak,
  • zvýšené riziko diabetu,
  • nadměrná hladina cholesterolu v krvi,
  • potíže s pohybovým aparátem.

Často se u dětí objevují také kožní problémy a různé plísňové infekce.

Zapojte celou rodinu

Léto je ideální příležitostí pro změnu návyků, které k nadváze přispívají. Pokud připravíte pro potomka více fyzické aktivity, zapojte se do ní také. Dítě se pak nebude cítit vyčleněné z rodinného programu. Na co nezapomínat? 

  1. Zařaďte do volnočasových aktivit co nejvíce přirozeného pohybu v podobě venkovních her, cyklovýletů či plavání.
  2. Všechno dělejte s radostí, abyste vzbudili v dětech zájem.
  3. Pokud je pro vašeho potomka nějaká činnost zpočátku náročná, volte program, který zvládne snáze. Nezdar by ho mohl odradit a hůře ho pak přimějete k pohybu.

Léto nahrává nejen sportovním aktivitám, ale díky sezóně ovoce a zeleniny také dodržování zdravého jídelníčku. Věřte, že nové návyky, které si během prázdnin postupně osvojíte, vám začnou brzy připadat přirozené. Výsledky navíc uvidíte nejen na svých dětech, ale i sami na sobě.

(pak)

Zdroje:

http://www.webmd.com/children/guide/obesity-children#2

http://www.khsjih.cz/soubory/zdravotni-politika/obezita-a-nadvaha.pdf

Hodnocení článku
Líbí se vám článek?
Počet hodnocení: 312

Čtěte dále

Sedm tipů, jak si letos Vánoce užít v pohodě a bez stresu

Břemeno tradic a povinností, které je třeba během našich největších svátků za každou cenu dodržet, představuje pro mnohé zdroj... celý článek

Cukr krade dětem živiny. Kolik sladkostí už je příliš?

Zakázat dětem sladkosti je jednoduše nemožné. Omezit je, to je naopak nezbytné. Proč nadbytek cukru škodí a kolik je... celý článek

Blíží se 30. narozeniny? Skoncujte s kouřením, dokud je čas!

S bažením po tabáku dnes bojují i velmi mladí lidé. Vedle psychické závislosti na kouření jako takovém se u... celý článek