Předsevzetí na rok 2016: zvolte ta nejzdravější!

Kdo z nás alespoň jednou za život nevstupoval do nového roku s nějakým tím ušlechtilým předsevzetím? Jenže dostát slibům a dotáhnout věc do konce zvládne pouze člověk opravdu odhodlaný. Budete to napřesrok i vy?

Předsevzetí na rok 2016: zvolte ta nejzdravější!

Novoroční odhodlání vydrží jen málokomu. Ostatně to potvrdila i vědecká studie, která zjistila, že zatímco první týden se svých rozhodnutí drží tři čtvrtiny lidí, po půl roce už je to méně než polovina. Pokud se vyplatí na něčem opravdu zapracovat, jsou to změny týkající se našeho zdraví. Zkuste se zamyslet nad následujícími tipy.

1. Úprava hmotnosti 

Hubnutí se tradičně řadí na přední místa novoročních předsevzetí. Abyste vytrvali, nesmíte čekat ohromující výsledky už za týden. Důležitá je úprava jídelníčku tak, aby vám jídlo chutnalo a provedené změny byly dlouhodobě udržitelné. Stejně tak je vhodné zvolit takovou pohybovou aktivitu, kterou nebudete vnímat jako mučení.

2. Blíže rodině

Ačkoliv se to na první pohled nezdá, pravidelný kontakt s rodinnými příslušníky je pro naše zdraví důležitý. Odborné studie naznačily, že jedinci s pevnými sociálními vazbami žijí déle než ti, kteří je nemají.

3. Konec kouření 

O zdravotních výhodách skoncování s tabákem již bylo řečeno mnoho. Motivací pro vás však mohou být i další benefity, například peníze, které ušetříte, nebo pozitivní vzor, který nabídnete vlastním dětem.

4. Méně stresu

Chronické napětí může vést ke vzniku deprese, obezity a kardiovaskulárních onemocnění. Přestože se může zdát, že je stres všude kolem nás, lze s ním úspěšně bojovat. Dopřejte si pravidelný odpočinek a dostatek spánku, nezapomínejte na své koníčky a přátele, naučte se „vypnout“ a relaxovat…

5. Ne tolik alkoholu

Nadměrné pití zdraví nijak neprospívá. Zvyšuje riziko rakoviny, nadlimitního krevního tlaku, onemocnění srdce a cév včetně mrtvice, poškozuje játra, slinivku, mozek a mnoho dalších orgánů. Pokud pro vás omezení počtu vypitých skleniček představuje problém, obraťte se na odborníky zabývající se léčbou závislostí.

(veri)

Zdroj:
www.health.com

Hodnocení článku
Líbí se vám článek?
Počet hodnocení: 1466

Čtěte dále

Sport versus dieta: Kdo je lepším spojencem při hubnutí?

Co funguje na snížení hmotnosti lépe: změna jídelníčku, nebo více uběhnutých kilometrů? Můžeme si z obou možností vybrat pouze... celý článek

Niacinem ke zdravějším cévám

Pokud se vám nedaří snížit hladinu cholesterolu v krvi dietou ani cvičením, pravděpodobně vám lékař předepíše takzvané statiny. Ne... celý článek

Jaké potraviny vám pomohou udržet cholesterol na uzdě?

Snížit hladinu cholesterolu v krvi nemusí být těžké. Důležité je se především vyhýbat potravinám, které ji mohou zvyšovat, a... celý článek