Prodělali jste infarkt? Udělejte ve svém životě pár změn!

Období po prodělaném srdečním infarktu bývá v mnohém náročné. Obavy, aby se život ohrožující stav neopakoval, má většina těchto pacientů. Co je vhodné učinit, aby bylo riziko podobných zdravotních komplikací co nejnižší?

Prodělali jste infarkt? Udělejte ve svém životě pár změn!

1. Poznejte své léky

S prodělaným infarktem myokardu se obvykle pojí změna léčivých přípravků, které je třeba užívat. Zaznamenejte si pečlivě, kdy a co brát, a nebojte se lékaře zeptat, k čemu který lék slouží. Měli byste být také seznámeni s nežádoucími účinky, se kterými může být užívání nových léků spojeno.

2. Rozlučte se s cigaretami

Možná právě teď jste se definitivně rozhodli, že je čas přestat s tabákem. I když není odvykání kouření nic snadného a někdy se neobejde bez pomoci odborníků, bezpochyby je to krok správným směrem.

3. Hlídejte si tlak

Vysoký krevní tlak je jedním z faktorů, které zvyšují riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění včetně srdečního infarktu. Tlak si proto pravidelně kontrolujte a v případě, že je vysoký, obraťte se na svého lékaře.

4. Zkroťte krevní tuky

Zvýšený cholesterol a obezita představují další nebezpečí pro naše srdce a cévy. Úpravou diety a pravidelným cvičením lze hladinu krevních tuků a tělesnou hmotnost zlepšit. V některých případech je však nutné přidat adekvátní léčbu.

5. Snižte cukr

Dalším parametrem, který byste si měli nejen po infarktu bedlivě hlídat, je krevní cukr. Zvýšená glykémie či přímo rozvinutá cukrovka podporují vznik aterosklerózy a chorob, které s ní souvisí. Pomoci může změna jídelníčku, tělesná aktivita a někdy je nezbytné také užívání patřičných léků.

6. Cvičte s rozumem

Pravidelný pohyb je pro zdraví srdce a cév vysoce prospěšný. Kardiaci by ale měli být zvýšeně opatrní a svůj cvičební plán raději konzultovat s odborníky.

7. Zklidněte duši

Psychické obtíže, jako jsou úzkosti, deprese či poruchy spánku, které se mohou po prodělaném infarktu objevit, nepříznivě ovlivňují proces uzdravení. I s těmito problémy je proto třeba se svému lékaři svěřit.

(veri)

Zdroj:
www.webmd.com

Hodnocení článku
Líbí se vám článek?
Počet hodnocení: 1291

Čtěte dále

I v důchodu se lze stravovat zdravě: 4 tipy na chytrý nákup

Kvalitní jídlo je jedním z předpokladů pevného zdraví a dostatku energie, kterou tělo potřebuje. Seniory nezřídka trápí nedostatek financí... celý článek

Je pro srdce lepší běh, nebo chůze?

Chůze, nebo běh? Obojí jsou cvičení, která patří pod takzvaný kardiovaskulární trénink zaměřený na srdečně-cévní soustavu. Díky těmto aktivitám... celý článek

Hlídejte si triglyceridy, mohou upozornit na nemoc!

Chcete mít zdraví opravdu pod kontrolou? Pak si zjistěte svou hladinu triglyceridů. Jde o druh krevních tuků a vyšetřit... celý článek