Saunování chrání před infarktem i demencí

Věděli jste, že pobytem v sauně nejen zrelaxujete, ale také posílíte své srdce? A to srovnatelně jako při středně intenzivním cvičení.

Saunování chrání před infarktem i demencí

Finské srdce jako zvon

Podle lékařů mají osoby, které pravidelně navštěvují saunu, snížené riziko kardiovaskulárních chorob, a sauna navíc působí i jako ochrana před demencí. K těmto výsledkům dospěl výzkum provedený na dobrovolnících z řad finských obyvatel, kterým byl bezprostředně po odchodu z vyhřáté sauny naměřen nižší krevní tlak. Mírnější byla také tuhost jejich tepen, která je zásadním faktorem při rozvoji změn vedoucích k demenci. Argumentů, proč vyhledat saunu, je ale více, například:

  • Sauna stimuluje pocení, které vede k vyloučení vody a soli, čímž dochází ke snižování krevního tlaku. Vysoký krevní tlak je totiž jednou z hlavních příčin onemocnění cév v srdci i mozku. Jeho přirozené snižování je proto velmi žádoucí.
  • Blahodárné není jen teplo sauny. Nenosíme si do ní práci ani starosti, a můžeme si v ní proto odpočinout od každodenního stresu, což je také důležitý aspekt této wellness procedury.

Doplňujte vodu

Myslete ale na to, že sauna je pro vás prospěšná jen tehdy, když jste zdraví. Srdeční choroby, cukrovka nebo jakékoliv jiné vážné onemocnění mohou být zásadním argumentem, proč se sauně raději vyhnout. Vhodná nemusí být ani pro pacienty s kolísavým krevním tlakem. Uvolnění cév a snížení tlaku může být tak intenzivní, že může tyto lidi přivést k mdlobám.

  • Při saunování je nezbytně důležitá hydratace. Pro zdraví je sice obvykle prospěšná ztráta soli z organismu, ale přesto je nutné si hlídat, že náš příjem vody je dostatečný. Abychom prostřednictvím nápojů sůl zbytečně nevraceli do těla, je vhodnější pít stolní vodu než minerální.
  • Pozor také na příliš rychlé ochlazení po odchodu ze sauny. Osvěžte se, pokud to potřebujete, ale dávejte pozor, abyste nenastydli. Půlhodinka relaxace strávená pod lehkou přikrývkou může být stejně příjemná a prospěšná jako procedura sama.

(pez)

Zdroj: https://www.webmd.com

 

Hodnocení článku
Líbí se vám článek?
Počet hodnocení: 8

Čtěte dále

Tělo prosí: více pohybu, méně léků!

Před třemi lety se novináři ptali 104 roků staré Američanky na recept na dlouhověkost. Odpověděla dvěma větami: „Hlídám si,... celý článek

Vysoký cholesterol se možná týká i vás. Víte, jak ho snížit?

Vysoká hladina cholesterolu zvyšuje riziko infarktu a dalších onemocnění srdce a cév. Znáte hodnoty svého cholesterolu a víte, jak... celý článek

Vlákninu potřebuje i naše srdce. Máte jí dost?

Blahodárný vliv vlákniny na správné fungování trávicího traktu je všeobecně znám. Málokdo už ale ví, že tato obtížně vstřebatelná... celý článek