Sedm důvodů, proč vařit v páře

Myslíte si, že neexistuje způsob, jak připravovat jídlo zároveň chutně, zdravě, levně a jednoduše? My jsme ho pro vás našli!

Sedm důvodů, proč vařit v páře

Vaření v páře nebo, jak my Češi říkáme, napařování, je moderní a zdravý způsob přípravy jídla. Proč byste ho měli v kuchyni vyzkoušet i vy?

1. Zachová strukturu a chuť potravin

  • Bojíte se, že jídlo vařené v páře bude chutnat fádně? Opak je pravdou! Pára uchová přirozenou chuť surovin a vy brzy zjistíte, že pokrmy chutnají skvěle a vyžadují mnohem méně soli. Zároveň pára lépe udrží vzhled a strukturu jídla. Rozvařená, bledá a kašovitá zelenina se  ve vaší kuchyni stane minulostí.

2. Neničí vitaminy ani minerály

  • Brokolice připravená v páře si uchová 81 % vitaminu C; po vaření ve vodě je to jen 30 %. Při vaření se totiž vitaminy a minerály vyplavují do vody, při pečení a smažení je zase ničí velmi vysoká teplota. A totéž se děje i s drahocennými antioxidanty v zelenině obsaženými. Chcete-li jídlo bohaté na všechny tyto látky, máte v podstatě dvě možnosti: buď je snězte syrové, nebo napařujte.

3. Nevyžaduje olej

  • Olej dodává jídlu zbytečné kalorie, přepálený při vysokých teplotách navíc obsahuje rakovinotvorné látky. Při vaření v páře se obejdete bez něj. A pak je samozřejmě jen na vás, jestli si hotový pokrm na talíři vylepšíte pár kapkami zdravého, extrapanenského olivového oleje.

4. Uvaříte tak skoro všechno

  • V kuchařkách našich babiček bývá tenhle kulinářský trik spojován nanejvýš s ohříváním knedlíků. Přitom se v horké páře dá připravit téměř vše – od kuřecího a rybího masa přes přílohu v podobě brambor, rýže nebo luštěnin až po zeleninovou oblohu a ovocný dezert.

5. Není složité ani zdlouhavé

  • Nejste zrovna rozený šéfkuchař a nechcete u sporáku trávit dlouhé hodiny? Pak je pára to, co hledáte. Stačí jen jídlo omýt, nakrájet, vložit a podlít vodou a hlídat čas. Potom postačí lehký dotek soli, koření, olivového oleje nebo sójové omáčky… Během pár desítek minut je pořádné, pestré teplé jídlo na světě.

6. Usnadní úklid po vaření

  • Protože vaříte jen nad vodou, udržuje parní vaření vaši kuchyň v čistotě. Na zápach oleje, připálené pánve a umaštěné sporáky můžete zapomenout.

7. Nemusí být drahé

  • A jak tedy vlastně napařovat? Na první experimenty s napařováním vám postačí kovový napařovací vějířek, jaký používáme na knedlíky, a hrnec s pokličkou. Jestliže vám vaření v páře učaruje, v obchodech najdete také širokou nabídku parních hrnců. Ty umožňují vařit zároveň v několika patrech, přesně regulovat teplotu, čas, … Jejich nevýhodou je však poměrně vysoká cena. Jakousi střední cestou pak jsou speciální napařovací nádoby s dvojitým dnem, které se kromě nerezu vyrábějí například i z praktického kuchyňského silikonu.

(luko)

Zdroje: 

www.healthyfoodcorner.com/6-benefits-of-steam-cooking/

www.practo.com/healthfeed/benefits-of-steamed-food-28961/post

edition.cnn.com/2016/05/05/health/healthy-vegetable-cooking/index.html

Hodnocení článku
Líbí se vám článek?
Počet hodnocení: 254

Čtěte dále

Správnou stravou proti nachlazení

S klesajícími teplotami přichází i období rýmy, nachlazení a nepříjemného kašle. Vhodným výběrem potravin ale můžete proti těmto nemocem... celý článek

Sváteční dny naplňte úsměvem – i kvůli svému srdci!

Vánoce jsou pro většinu lidí obdobím zábavy a setkávání se s přáteli a rodinou. Pro jiné je to ale... celý článek

Magický cholesterol – víte, kolik je ho ve vaší krvi?

Informace o škodlivosti cholesterolu se na nás valí ze všech stran. Co je to za látku, že má v... celý článek