Sedm zaručených tipů, jak dítě dostat od počítače

Kde jsou ty časy, kdy rodiče museli potomky večer nahánět domů. Dnešní děti raději celé dny vysedávají u počítačových her a na sociálních sítích. Přimět je, aby si šly s kamarády hrát ven, bývá docela oříšek.

Sedm zaručených tipů, jak dítě dostat od počítače

Fyzická aktivita dětem prospívá, o tom žádná. Snižuje riziko obezity, cukrovky, vysokého krevního tlaku a vzestupu cholesterolu, ale také zlepšuje psychickou pohodu a sociální dovednosti dětí. Podporuje schopnost učit se a uchovávat v paměti nové poznatky.

Oslovení odborníci navrhli způsoby, jak přimět děti trávit více času venku na čerstvém vzduchu a udržet se fit.

 Ratolesti i rodiče v kondici

  1. Jděte příkladem. Děti jsou odrazem rodičů a návyky získané v původní rodině je provázejí celý život. Buďte pro děti vzorem. Nejde totiž kázat vodu a pít víno, tj. vysedávat u televize nad miskou chipsů a současně nutit ratolest stavět celé odpoledne venku sněhuláky. Sami pěstujte zdravý životní styl a ukažte dítěti, že pohyb k němu prostě patří.
  2. Chce to pestrost. Seznamte potomka se širokou škálou sportů a dalších aktivit, aby si mohl najít své oblíbené. Když zjistí, které činnosti ho baví, bude se na jejich provozování těšit. Důležité je neomezovat ho na jednu aktivitu.
  3. Buďte kreativní. Nenudit je jedna z hlavních zásad. Buďte tvořiví a i v rámci jedné akce připravte dítěti více druhů zábavy. Například během procházky lesem je kromě pozorování lesních ptáků a dalších zvířat možné chvíli běhat, chvíli skákat (ale nekřičet při tom) a pak třeba opatrně vylézt na nějaký menší strom. A domů se vrátit s úlovkem v podobě nasbíraných lesních jahod, borůvek nebo hub.
  4. Používejte pomůcky. Nakupte jízdní kola, tenisové rakety, míče, golfové hole, sáňky a další sportovní potřeby. Některé aktivity je žádoucí doprovodit rytmickou hudbou. Tancování s hudbou se líbí hlavně malým dětem.
  5. Naučte ho hýbat se i před obrazovkou. I při sledování hezkého filmu je možné se na chvilku protáhnout. Využijte čas během reklamy a celá rodina udělejte několik dřepů nebo protahovacích cviků.
  6. Rodinné víkendy. Vyhraďte si každý víkend alespoň půl dne na společnou rodinnou zábavu a sportování. Vyrazte na cyklovýlet nebo navštivte bazén či akvapark. Uspořádejte menší piknik na zahradě nebo v parku.
  7. Najděte mu kamarády. Společně s vrstevníky může váš potomek hrát nejen fotbal nebo badminton, ale i hry, které znaly celé generace dřívějších dětí – třeba na schovávanou nebo četníky a zloděje.

Každé dítě má na základě svého věku jiné potřeby a různé motivace. Získáním správného postoje k fyzickým aktivitám podpoříte všestranný rozvoj dítěte. Nenechávejte ho doma hloupnout u chytrého telefonu. Vychovejte z něj silnou a odolnou osobnost s všestrannými zájmy a přehledem.

(hah)

Zdroje:
www.livescience.com
ecolonomics.org

Hodnocení článku
Líbí se vám článek?
Počet hodnocení: 808

Čtěte dále

Zvýšený cholesterol nebolí, může ale zásadně škodit zdraví

Dříve se mu říkalo tichý zabiják, dnes se názory na cholesterol mění. Jaký vliv na organismus opravdu má a... celý článek

Hodný a zlý cholesterol – první prospívá, druhý škodí

Jaká je vaše představa o cholesterolu? Mnoho lidí si vybaví tukové polštáře na stehnech nebo pneumatiky kolem pasu. Ve... celý článek

Cvičení po infarktu: nebezpečné, nebo prospěšné?

Většina jedinců, kteří prodělali srdeční infarkt, se sportování brzy po této příhodě obává. Odborníci však zdůrazňují, že vhodná tělesná... celý článek